שימושון

לו”ז פגישות הקבוצה של תשפד

Slack

מערכת לתקשורת בינינו בנושאי עבודה. היא מאפשרת שיחות של כולם, יצירת ערוצים לפרוייקטים קטנים יותר וכן תקשורת אחד על אחד. זה אמור להחליף את האימייל והוואטסאפ בנוגע להתכתבות בינינו

https://ayeletlab.slack.com/


מאגר ידע

ארכיון הצעות מחקר, הצעות לכנסים ומאמרים 

טפסים

מקורות מידע וחומרי עזר 

דוגמאות להגשה לועדת האתיקה

חומרי עזר לבחינות מועמדות

הנחיות לביצוע מחקרים במערכת החינוך

לוגו פקולטה

חומרי עזר לניתוח נתונים

חומרי הדרכה

נוהל תארים מתקדמים

הנחיות להגשת הצעות מחקר לאישורה של ועדת האתיקה הפנים מוסדית

מורה נבוכים לנוסע לכנס לחו”ל

שאלות נפוצות במבחנים בעל פה


קבוצות פייסבוק ורשימות תפוצה רלוונטיות


ספקים מומלצים


כנסים חשובים

♥ = כנס חשוב במיוחד לקבוצת המחקר שלנו.

  • NARST – הכנס העולמי של האגודה לחקר החינוך המדעי שנקראת NARST.
    (היא פעם הייתה האגודה הלאומית של ארה”ב, אך היא החליטה לוותר על הזיקה הלאומית.
    בכל זאת, ראשי התיבות נשארו.)
    הכנס מתקיים פעם בשנה, בחודשים מרץ-אפריל.
    מועד ההגשה בסביבות אוגוסט.
  • ESERA – כנס האגודה האירופית לחקר החינוך המדעי.
    מתקיים פעם בשנתיים באירופה בשנים אי-זוגיות (2019, 2021, …), בחודשים אוגוסט-ספטמבר.
    מועד ההגשה בסביבות ינואר.
    הארגון מקיים גם סדנאות קיץ לדוקטורנטים (ESERA Summer School).
  • PCST – כנס הרשת העולמית לתקשורת המדע, מתקיים פעם בשנתיים, בשנים זוגיות (2018, 2020, …), בחודשים אפריל-מאי.
    מועד ההגשה בסביבות ספטמבר.
  • כנס צ’ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה – מתקיים פעם בשנה בפברואר, באוניברסיטה הפתוחה ברעננה.
    מועד ההגשה בסביבות אוקטובר.
  • ICLS – כנס האגודה הבינלאומית למדעי הלמידה. מתקיים פעם בשנה.
    הארגון מקיים גם סדנה לדוקטורנטים מיד לפני הכנס (ICLS Doctoral Consortium).
  • AERA – כנס האגודה האמריקאית לחקר החינוך. מתקיים פעם בשנה בארה”ב.
  • EARLI – כנס האגודה האירופית לחקר ההוראה והלמידה. מתקיים פעם בשנתיים באירופה.
    יש לאגודה קבוצות עניין (SIGs) רבות ומגוונות בנושאים כמו ארגומנטציה, למידת חקר ועוד.
    קבוצות העניין נפגשות פעם בשנתיים, תמיד בשנים שבהן הכנס הראשי אינו מתקיים.
  • האגודה הישראלית לתקשורת (ISCA) – מתקיים פעם בשנה בחודשים מרץ-אפריל.

לסיכום, הנה טבלה שמרכזת את ההגשות לכנסים שאנחנו מגישים אליהם באופן תדיר יחסית (ארבעת הראשונים ברשימה לעיל):

[table “1” not found /]

מידע כללי שימושי למחקר

  • למה מתכוונים כשאומרים שהמאמר צריך “לתרום לתחום הדעת”?
    הסבר מפורט ניתן למצוא במאמר הדעה So What? של Neil Selwyn מתוך כתב העת Learning, Media and Technology
  • האתר של ד”ר ראול פצ’קו-וגה (Dr. Raul Pacheco-Vega) וחשבון הטוויטר שלו – מקורות שימושיים לפיתוח מקצועי כללי כחוקרים באקדמיה.
  • הספר The Research Companion מאת ד”ר פטרה בוינטון (Dr. Petra Boynton), חשבון הטוויטר שלה וקבוצת הפייסבוק הרלוונטית – הספר מסביר הרבה על הפרקטיקה ועל “מאחורי הקלעים” של המחקר במדעי החברה שאי אפשר למצוא בספרות המתודולוגית, ומסייע לערוך מחקר בקלות וביעילות רבה יותר.
  • קובץ גוגל דוקס עם כל מיני קישורים
  • http://www.rri-tools.eu/ – RRI is “doing science and innovation with society and for society, including the involvement of society ‘very upstream’ in the processes of research and innovation to align its outcomes with the values of society;
    A wide umbrella that brings together different aspects of the relationship between science and innovation and society: public engagement, open access, gender equality, science education, ethics and governance.”