News

Photos from the Biologists’ Colloquy #10 (Siaẖ Biologim #10)

Siaẖ Biologim (The Biologists’ Colloquy), a one-day professional development seminar for high school biology teachers, took place yesterday for the tenth time (!) since its debut in 2010. Almost 100 teachers attended talks about cutting-edge biological research and clinical practice, delivered by four Technion faculty members, with topics ranging from localized translation in eukaryotic cells to antibiotic resistance and antiretroviral therapy. A recent Science paper about the structure and function of amyloid-like fibrils was presented as well. The seminar was organized by Aviv, and this was his third time organizing Siaẖ Biologim.

The Biologists’ Colloquy #10

The Biologists’ Colloquy (Siaẖ Biologim), an annual professional development seminar for high school biology teachers, will take place on Sunday, December 17th, 2017, at 9:00 A.M., in the auditorium of the Faculty of Science and Technology Education at the Technion. This year, the seminar will be organized by Aviv, just like last year.

Invitation for the Biologists' Talk #10

PESO 2017 – Public Understanding of Science Blog Posts

You’re welcome to have a look at the PESO 2017-based blog posts published so far on the Public Understanding of Science Blog:

  1. What counts as success in public engagement with science? by Noah Weeth Feinstein, Rainer Bromme, Sarit Barzilai, and Ayelet Baram-Tsabari
  2. How do communities engage with science and scientists engage with each other to address critical societal needs? by Ilan Chabay, Yaela N. Golumbic, Bruce Lewenstein, and Giuseppe Pellegrini
  3. 7 Steps to Evaluating Science Online by Aviv J. Sharon, Jim Ryder, Jonathan Osborne, Esther Laslo, and Hani Swirski

 

דרוש/ה עוזר/ת מחקר

דרוש/ה עוזר/ת מחקר

למחקר העוסק בתפיסות, ידע והערכת סיכונים של הורים בנושא קרינה בלתי מייננת, בדגש על שימוש ברשת אלחוטית בבתי ספר, דרוש/ה עוזר/ת מחקר לשם ביצוע ראיונות. התפקיד ידרוש גיוס מרואיינות/ים בהתאם למסגרת ושיטת הדגימה, תאום הראיונות מולם/ן, כמו גם ביצוע הראיון עצמו. המחקר נערך במסגרת קבוצת תקשורת המדע, בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, ובמימון מענק מחקר ממשרד המדע והטכנולוגיה.
למועמד/ת המתאים/מה:

  1. תואר ראשון או יותר. תואר גבוה במסלול מחקרי – יתרון.
  2. ניסיון בקיום ראיונות עומק או ראיונות חצי-מובנים – חובה.
  3. רקע מדעי – יתרון.
  4. זמינות לעבודה חלקית לפי שעות החל מספטמבר/אוקטובר 2017 ועד מרץ 2018.
  5. מידה מסוימת של ניידות (הראיונות יתקיימו ברחבי הארץ).
  6. יחסי אנוש מעולים, יכולת עבודה בצוות, חריצות ואמינות.

תשלום לפי שעה בהתאם לדרגה האקדמית. קיימת אפשרות לתשלום נוסף עבור תמלול הראיונות.
להגשת מועמדות, נא לשלוח את המסמכים הבאים לד”ר קרן דליות בכתובת dalyotkeren@technion.ac.il:

  1. קורות חיים מעודכנים
  2. עד חצי עמוד המתאר את העניין שלך במשרה, ניסיון קודם במתודולוגיה, ורקע או עניין במדעים
  3. דוגמה לעבודה אקדמית שכתבת בעצמך (לא עבודה קבוצתית), הכוללת ראיונות וניתוחם
  4. אם יש – דוגמה למאמר אקדמי שכתבת (לכתב עת או לכנס, בעברית או באנגלית)
  5. אם יש – דוגמה לכתיבה פופולרית (כתבה לעיתון, פוסט לבלוג, חומרי הוראה וכו’)

הנגשת נתונים מדעיים לציבור – כיצד ולמה?

באתר כתב העת “אקולוגיה וסביבה” התפרסם מאמרון של יעלה, ברק פישביין ואילת בנושא מיזם המדע האזרחי (citizen science) “חשים את האוויר”.

ציטוט מפתח: “טענה רווחת בקרב מקבלי החלטות היא שלא ניתן לערב את הציבור בתהליך קבלת ההחלטות בגלל חוסר הבנתו בנושאים סביבתיים. ממצאי המחקר שלנו מערערים על טענה זו, ומצביעים על הרצון של אזרחים לקבל מידע אמין ונגיש, ועל היכולת הגבוהה שלהם להבנת הנושא. בהינתן הצגת מידע מותאמת וידידותית למשתמש, ובהינתן זמן מספק לבחינת הנושא, יכולים גם אזרחים, שאינם מומחים, להגיע לרמת הבנה גבוהה ולהעלות רעיונות יצירתיים ומועילים. שיתוף הציבור ומעורבותו בנושאים סביבתיים שונים יכולים לסייע בהעלאת בעיות מקומיות המגיעות מהשטח ולהגדיל את אמון הציבור ברשויות.”