ברכות לפרופ’ אילת ברעם צברי והדוקטורנטית יעל רוזנבלום על זכייתן בפרס המאמר המצטיין בכנס IAMCR.

בכנס שעסק בתקשורת מדע בעידן הפוסט קורונה לקחו חלק פרופ’ אילת ברעם צברי שהשתתפה במושב מליאה והציגה דו”ח בנוגע לתפקידו של החינוך המדעי במהלך משבר בריאותי ( Reconsidering the role of science education in a public health crisis) והדוקטורנטית יעל רוזנבלום מקבוצת תקשורת המדע שהציגה את מחקרן שעוסק בקשר בין אוריינות מדעית והנמקה מונעת לקבלת החלטות במהלך מגפת הקורונה. על מאמר זה זה זכו אילת ויעל בפרס המאמר המצטיין בכנס.

IAMCRYA IAMCRWORS IAMCRAY

ברכות לד”ר קרן דליות, ד”ר יעלה גולומביק חוקרת במוזיאון הטבע ע״ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב וד”ר יעל
בראל בן דוד מנהלת המעבדה האזרחית במדעטק על פרסום המאמר
Establishing an everyday scientific reasoning scale to learn how non-scientists reason with science
במסגרת עבודתן פיתחו החוקרות סולם חשיבה מדעי יומיומי המאפשר לבחון כיצד אנשים שאינם מדענים מבינים וחושבים על מושגים מדעיים. מטרת הכלי היא להוות כלי מחקר לבחינה של שימוש ויישום של מידע מדעי יומיומי בקרב הציבור. המאמר שפורסם בכתב העת  Public Understanding of Science  כולל שלושה מחקרים המתארים את הפיתוח, התיקוף והשימוש בסולם ההיגיון. הממצאים מצביעים על קשר בין ציוני המשיבים בסולם ההיגיון לבין רמת ההשכלה שלהם ומצביעים על כך ששימוש בתרחישים יומיומיים למסגור מדע, מקל על תהליך הבנת המושגים המדעיים. לתוצאות אלו יש השלכה חשובה על העברת המדע בחברה ושיתוף אוכלוסיות מגוונות עם מדע
Golumbic, Y. N., Dalyot, K., Barel-Ben David, Y., & Keller, M. (2022). Establishing an everyday scientific reasoning scale to learn how non-scientists reason with science. Public Understanding of Science. https://doi.org/10.1177/09636625221098539
dwdwsdwdw AAAAA BBBR

מזל טוב לד”ר חן גפני ולד”ר אולפת אבוליל זועבי שהגנו בהצלחה על התזות שלהן הבוקר בפקולטה לרפואה. זה היה שתוף פעולה מרתק בין קבוצת תקשורת המדע לבין המכון לגנטיקה במרכז הרפואי העמק

SIUM OLFEAT

 קול קורא לדוקטורנט או דוקטורנטית לפרויקט בינלאומי בקבוצת תקשורת המדע

 

קול קורא

 ,“Disinfo Talks” במסגרת סדרת הראיונות

פרופ’ איילת ברעם צברי התרייאנה וחלקה את התובנות שלה לגבי דיסאינפורמציה וכן לגבי תקשורת מדעית ותפקידה בסיוע יצירת דיאלוג עם קהילות מבודדות בישראל.

ברכות לד”ר קרן דליות והדוקטורנטית יעל רוזנבלום, על פרסום פרק בספר “The Pandemic of Argumentation” בהוצאת Springer
הפרק, Justification of decision-making in response to COVID-19 socio-scientific dilemmas, מציג את מחקר שבחן קבלת ההחלטות ואופן הצדקתם בדילמות סוציו-מדעיות בשלבים הראשונים של מגיפת הקורונה בישראל. ממצאי המחקר מצביעים על כך שא.נשים נוטים לרוב להשתמש בטיעונים שסווגו כ”טיעונים מדעיים”, אך לא נמצא קשר בין מאפיינים דמוגרפיים, ידע מדעי וקבלת החלטות. עם זאת, החוקרות מראות קשר חיובי בין תפיסת השליטה של האנשים במצב לבין התנהגות התואמת את הנחיות הריחוק החברתי.
Dalyot, K., Rozenblum, Y., & Baram-Tsabari, A. (2022). Justification of Decision-Making in Response to COVID-19 Socio-Scientific Dilemmas. In S. Oswald, M. Lewiński, S. Greco, & S. Villata (Eds.), The Pandemic of Argumentation (pp. 247–268). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-91017-4_13

פיתוח כלים דיגיטליים בעברית ובערבית ליעוץ גנטי בתחומים של: ייעוץ גנטי טרום לידתי, ייעוץ גנטי לתכנון משפחה

בתאריך 26.01.2022 התקיימה הרצאת של אולפת אבוליל זועבי כחלק של הדרישות לקבלת התואר דוקטור לפילוסופיה, הפקולטה לרפואה, הטכניון, חיפה

בהנחייה של פרופ’-קליני סתוית שלו, הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, ומנהלת המכון לגנטיקה, מרכז רפואי העמק, ופרופ’ אילת ברעם-צברי, הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון

מוזמנים ומוזמנות לקרוא את תקציר ההרצאה

 

ULFAT LECTURE

צילום מתוך הרצאתה של אולפת